A raktári üzenet egyértelmű volt: Pörgessük fel 🌪️, és adjunk 30% kedvezményt a kiválasztott termékekre! Használjátok ki az akciót, mielőtt a legnépszerűbb játékok elfogynak a raktárból. 🌪️

Tippek az otthoni tevékenységekhez a Montessori-elvek szerint

Az olasz orvos és pedagógus Maria Montessori elvei szerinti nevelés a szülők és a gyermekek közötti kapcsolat fontosságát hangsúlyozza. Más szóval, a legjobb dolog, amit gyermekeinkért tehetünk, hogy minőségi időt töltünk velük el. És ez nem annyira az együtt töltött idő hosszáról szól, mert őszintén bevallva, szükségünk van a felnőttek világára is, az érdeklődési körünkre és olyan tevékenységekre, amelyek feltöltenek bennünket. Inkább az együtt töltött idő minőségéről van szó. Arról, hogy tudatosan jelen legyünk a gyerekekkel, figyeljük őket, és az aktuális képességeiknek és igényeiknek megfelelő tevékenységeket kínáljunk nekik. És akkor már nem számít, hogy játszunk-e velük vagy közösen készítjük a vacsorát vagy takarítjuk a gyerekszobát.

Kertész a szobában

A Montessori-oktatás ösztönzi a gyermekek közvetlen kapcsolatát a természettel, ami magában foglalhatja a kirándulásokat, a növények vagy állatok megfigyelését, a kertészkedést, vagy a természet által létrehozott érdekes formák, színek, anyagok és illatok felfedezését. Igen ám, de mi van, ha a kinti időjárás nem engedi meg a kintlétet? Nem számít! A természetet egy kis szeletét és annak megfigyelését otthon is elvégezhetjük. Próbáljuk ki például azt, hogy a gyerekekkel különböző magokat ültetünk el egy átlátszó pohárba vagy egy befőttesüvegbe. Hagyjuk, hogy a gyerekek meglocsolják a földet, esetleg egy csészéből kanállal kanalazzák a vizet és együtt figyeljük meg, hogyan kezd el csírázni a növény, melyik mag nő ki elsőként, és milyen alakot vesznek fel az első levelek. Az átlátszó cserepeknél végül látni fogjuk a gyökerek hálózatát. Ha a kis kertészkedők még túl fiatalok, akkor azt javasoljuk, hogy a tényleges ültetés helyett próbálják ki a Répa játékot, amely remek motorikus eszköz a tárgyak különböző méretű lyukakba való helyezéséhez, a szem-kéz koordináció és a logikus gondolkodás fejlesztéséhez. A kis kertészek egyúttal a későbbi kerti munkára is felkészülnek.

18734-8_edukativni-box--sada-naucnych-hracek--pro-deti-od-2-let-2

Picasso a nappaliban

Maria Montessori úgy vélte, hogy a kéz a szellem eszköze. Ezért a Montessori-pedagógia nagy hangsúlyt fektet a kézügyességre, a felfedezésre, a megragadásra és a kéz bevonására a gyermek tanulásába és fejlődésébe. Mindezt remekül lehet használni a gyerekekkel végzett bármilyen kreatív tevékenység során, ami nemcsak a gyermek képzeletét és fantáziáját fejleszti, hanem a finommotorikus készségeket is edzi. Próbáljon ki különféle természetes anyagokat, például leveleket, kavicsokat, fenyőtobozokat vagy szárított babot, borsót, lencsét és tésztát használni kollázs vagy mandala készítéséhez, amelyet egy nagy tálcán állíthat össze a gyerekekkel. Ha csak konyhai alapanyagokból alkotnak, akkor egyszerűen elintézhetik a takarítást azzal, hogy a műalkotást a levesbe öntik. Két legyet egy csapásra!

Van Gogh a gyerekszobában

A természetes anyagok használatához nagyszerű tipp a kávéval való festés. Tegyen egy, két vagy három teáskanálnyi kávét egy bögrébe, és hígítsa fel egy kis vízzel. Ezáltal a barna szín különböző árnyalatai jönnek létre, amelyekkel gyermeke festhet, akár egy ecsettel, akár egyenesen az ujjával. Kipróbálhat más természetes összetevőket is, például kurkumát, szárított céklát és fiatal árpát, hogy változatosabb színpalettát hozzon létre. 

A leendő van Goghok számára megvásárolhatja az asztali festéktartó készletet vagy az Asztali alátétet a kreatív alkotáshoz vagy egy praktikus festőállványt is beszerezhet, hogy a kis művészek rendezettebbé tehessék a műtermüket.

18156-11_plysova-velryba-modra-s-miminkem

7502-12_set-teepee-stan-letni-slunce-pro-deti

Házibuli a konyhában

Az otthoni gyakorlati készségfejlesztés fontos a Montessori-pedagógia szempontjából. Már a kisgyermekekkel is gyakorolhatjuk a dolgok dobozba rakását, valamilyen felület letörlését egy konyharuhával vagy a száraz tészta keverését egy fakanállal. A nagyobb gyerekek szívesen vesznek részt az étel elkészítésében. Ehhez a legjobb segítőtárs egy tanulótorony, amely a konyhapult magasságába juttatja a kis konyhai segédet. Ő pedig segíthet Önnek a tészta dagasztásában és gyúrásában, a banán szeletelésében vagy a teljes konyha belisztezésében. Majd a gyermek menet közben rájön, hogy mit is kell csinálni. Próbálja meg bevonni a gyerekeket az étkezőasztal megterítésébe, a morzsa felsöprésébe vagy a csináljon a porszívózásból egy kincskereső vadászatot.  Meglátja, egy nap majd értékelni fogja az így elsajátított képességeket és a hobbikat.

Betűzsonglőr

Ahhoz, hogy gyermeke íróvá váljon vagy önállóan olvasson fel egy történetet, először el kell sajátítania a betűket. Amikor észreveszi, hogy elkezdett érdeklődni a betűk iránt, vegye be a betűket a játékrepertoárba. Ebben segíthet például egy fából készült betűkészlet állatokkal. Jó ötlet, ha csak néhány betűvel kezdenek, ha az ujjával követi a konkrét betűt, az egész testével a levegőbe rajzolja az alakjukat, esetleg vizes ujjal lerajzolja egy papírra vagy a homokba.


14118-2_svetlo-do-detskeho-pokoje-lampicka-ptacek-s-reproduktorem

De most már csukja be a számítógépet, rejtse el a telefonját a párna alá és hagyja, hogy a gyerekek bevonják a játékok és a képzelet világába!