ITT A BLACK FRIDAY! 🔥 Vele pedig több mint 500 termék, akár 56%-os kedvezménnyel. Keresd a "BLACK FRIDAY" feliratú termékeket, a kedvezmény pedig automatikusan levonódik a kosaradból.

Reklamációs feltételek és reklamáció

 A legjobb vásárlói élmény elérése érdekében a Retino-t használjuk, amely kényelmes és gyors módja annak, hogy tudomást szerezzünk a reklamációról, a termék visszaküldéséről, a rendeléstől való elállási igényről és egyéb problémákról. 
 
Az általános üzleti feltételeket ide kattintva találja. 
 

REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT FOGYASZTÓK RÉSZÉRE

Az ELIS DESIGN s.r.o. társaság, IČO: 07588976, Na vyhlídce 1992/1664 34, Kuřím, Csehország székhelyű társaság által üzemeltetett www.elisdesign.hu internetes áruházban történő áruk értékesítésére

 

A reklamációs szabályzat KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓK RÉSZÉRE készült, és az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) szerves részét képezi.

 

Ha bármilyen kérdése van, vegye fel velünk a kapcsolatot:

Telefonon: +36 30 88 71 276 (munkanapokon 9:00 - 15:00 között) (továbbiakban: „telefonszám”)

E-mailben: info@elisdesign.hu (továbbiakban: „e-mail kapcsolat”)

 

Hogyan indítsa el a reklamációt és a termék visszaküldését?

A leggyorsabb és legegyszerűbb módszer a reklamációs felületünkön keresztül működik, amely a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon található. A felületen a rendelés számának megadásával a felület minden más szükséges adatot automatikusan kitölt. Kollégánk két napon belül felveszi Önnel a kapcsolatot és felajánljuk a csere vagy a hibás elem pótlásának lehetőségét, esetleg más kompenzációs lehetőséget, pl. kuponkód formájában vagy a termék visszavásárlását hibás termék esetén (ha nem tudjuk megjavítani vagy kicserélni). A reklamációhoz és termék visszaküldéséhez a Retino felületet használjuk. A termék visszajuttatása megoldható a Retino felületén keresztül, úgy hogy a megbeszélt napra küldünk futárt.

Ha a termék nem felel meg, akkor 30 napos visszaküldési lehetőséget biztosítunk. A visszaküldés igényét kérjük jelezze a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon. A megbeszélt napra küldünk futárt, amelynek a költsége 3490 Ft vagy visszaküldheti segítségünk nélkül önköltséggel az alábbi címre a Retino társaság által biztosított egyedi kód alapján:

Elis Design s.r.o. Kunčičky u Bašky 66, Baška, 73901, Csehország (továbbiakban: „raktári cím”).

Mindkét esetben kérjük jelezze a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon, amely a leggyorsabb módja az áru visszaküldésének vagy a reklamáció intézésére.

 

HOGYAN KELL KINÉZNIE AZ ÁRUNAK ÁTVÉTELKOR?

Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie az árunak átvételkor? Garantáljuk, hogy a megvásárolt áru hibátlan lesz átvételkor, rendelkezik a megbeszélt tulajdonságokkal, megfelelő mennyiségben, mértékben vagy súlyban, és minősége megfelel a megállapodásunknak.

Az árunak rendelkeznie kell a megállapodott tulajdonságokkal, amelyeket mi vagy a gyártó leírt (beleértve a reklámot is), vagy amelyekre az áru természetéből kifolyólag számított:

  • az áru alkalmas kell legyen a rendeltetésszerű használatra, amelyet megjelöltünk, vagy amelyre az ilyen típusú áru általában használatos,
  • az áru minősége vagy kidolgozása megfelel a felek megállapodásának,
  • az áruból megfelelő mennyiség, mérték vagy súly áll rendelkezésre,
  • az áru megfelel a jogszabályi előírásoknak.

 

MILYEN ESETBEN NEM TÁMOGATJUK A REKLAMÁCIÓT?

Milyen hibákért nem vállalunk felelősséget? Nem vállalunk felelősséget az alábbi esetekben:

  • a hiba már az átvételkor fennállt, és erre a hibára a vételárból engedmény lett adva,
  • másodosztályú termékről van szó és a lemínősítés oka a terméktájékoztatóban le van írva,
  • a hiba az áru rendeltetésszerű használatából eredő kopás miatt keletkezett, vagy az áru természetéből adódik,
  • a hiba az Ön hibájából keletkezett, például helytelen tárolás, nem megfelelő karbantartás, beavatkozás vagy mechanikai sérülés következtében olyan körülmények között, amelyek hőmérsékletükkel, porosságukkal, nedvességükkel vagy más környezeti hatásukkal nem megfelelőek, és ez közvetlenül általunk vagy a gyártó által meghatározottak (általában a mellékelt tájékoztatón / áru címkéjén), vagy jogi előírásokból erednek,
  • az áru hibája a vásárló által végrehajtott módosítás következtében keletkezett,
  • az áru nem megfelelő körülmények közötti használata (például helytelen hőmérséklet, porosság, nedvesség, kémiai vagy mechanikai környezeti hatások), amelyek közvetlenül az eladó vagy a gyártó által meghatározottak, vagy jogi előírásokból erednek,
  • a hiba külső esemény következtében keletkezett, amely nem állt az irányításunk alatt (például természeti katasztrófa).

 

MIRE FIGYELJEK ODA AZ ÁRU ÁTVÉTELEKOR?

Gondosan ellenőrizze a csomag tartalmát és győződjön meg róla, hogy azt kapta, amit rendelt. Ellenőrizze az árut, hogy meggyőződjön annak tulajdonságairól (különösen, hogy megkapta-e a megfelelő árufajtát, az áru megfelelő minőségű-e, és hogy a csomag tartalmaz-e mindent, amit tartalmaznia kell).

A reklamáció nem lehetséges olyan hibákért, amelyeket Ön okozott, amelyekről tudott, vagy amelyek a szerződéskötéskor a szokásos figyelemmel észlelhetők voltak.

 

AZ ÁRU SÉRÜLT A SZÁLLÍTÁS SORÁN?

Mielőtt átveszi az árut a fuvarozótól, kérjük, ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét. Ha a csomagolás sérült, azonnal értesítse a fuvarozót, ő visszatartja a csomagot, és visszaküldi nekünk. Ez a legegyszerűbb módja a sérült csomag reklamációjának, és Ön új csomagot kap.

Ha az áru sérült a csomagban, kérjük, jelezze a reklamációs felületünkön, amelyet a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon talál vagy vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben. A Retino szolgáltatás megkönnyíti az Ön számára a velünk való kommunikációt, és felgyorsítja az igénye kezelését. Ebben az esetben válassza a „Reklamáció” gombot. Adja meg a rendelési számot és az e-mail címet, amellyel rendelte az árut. A reklamációt általában 7 munkanapon belül intézzük.

 

Mikor nem lehet már a szállítóval kapcsolatban reklamációt benyújtani?

Kérjük, vegye figyelembe, hogy ha a reklamációt a csomag átvételének harmadik (3.) napján vagy azután jelenti be, nagy valószínűséggel a reklamációt a szállító nem fogja elismerni. Késői igénybejelentése miatt keletkezhet kárunk (a sérült csomagot a szállító nem téríti meg a késedelmes reklamáció miatt), és az ilyen módon létrejött kárt jogosultak vagyunk Öntől követelni. Kérjük, őrizze meg a csomagot és készítsen fényképes dokumentációt (úgy, hogy a sérült áru, a csomagolás és a töltőanyag jól látható legyen).

 

Mi lesz a folyamat, miután értesít minket? A sérült csomag reklamációjának érvényesítése után visszaigazolást kap az e-mail címére. Bármikor kapcsolatba léphet velünk a Retino szolgáltatáson keresztül, amely elérhető itt, ahol tovább folytathatja a reklamációs folyamatot. Bármikor telefonon is kereshet minket, vagy e-mailen, hogy megerősítse a reklamáció állapotát.

 

MIT KELL TENNI, HA MÁS TERMÉKET KAPOTT, MINT AMIT RENDELNI TETSZETT?

Ha mást kapott, mint amit rendelt, vegye fel velünk a kapcsolatot a Retino szolgáltatáson keresztül, amely elérhető a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon vagy telefonon vagy emailben. A Retino szolgáltatás megkönnyíti az Ön számára a velünk való kommunikációt, és felgyorsítja az igénykezelés folyamatát. Ebben az esetben válassza a „Termék reklamáció” gombot. Adja meg a rendelési számot és az e-mail címet, amellyel rendelte az árut. Az esetleges rendelési hibákért előre is elnézést kérünk, és mindent megteszünk, hogy az reklamációs folyamat a lehető legkényelmesebb legyen az Ön számára. Felvesszük Önnel a kapcsolatot a további lépések egyeztetése érdekében.

 

Mi fog történni ezután? A helytelenül szállított csomaggal kapcsolatos reklamációs űrlap kitöltése és beküldése után egy megerősítést kap az e-mail címére. Mi gyorsan ellenőrizzük az adatokat és felvesszük Önnel a kapcsolatot a további lépések egyeztetése érdekében. Bármikor kapcsolatba léphet velünk a Retino szolgáltatáson keresztül, amely elérhető a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon, telefonon keresztül vagy e-mailen, hogy megerősítse, hogy már folyamatban van az igénykezelés.

 

VÁSÁRLÁS UTÁNI TERMÉKHIBA ÉSZLELÉSE AZ IGÉNYKEZELÉSI JOGOK ÉRVÉNYESÍTÉSÉRE VONATKOZÓ HATÁRIDŐN BELÜL

 

A reklamáció nem azonos a visszatérítési joggal. A megrendelt áru átvételét követő 30 napon belül garantáljuk az elállási jogot vagy az áru másikra való cseréjét. Ebben az esetben azonban az árut sértetlenül, alaposan becsomagolva kell visszaküldeni. Ellenkező esetben Ön felel a termék értékcsökkenéséért, vagy az elállási jog nem illeti meg. Ha már kibontotta a terméket és az első használat során hibát észlelt, akkor javasoljuk, hogy a terméket reklamálja.

 

Mikor kell reklamálni a hibás terméket?

A termék hibáit haladéktalanul köteles velünk közölni, amint a hiba észlelhetővé válik. Ellenkező esetben nem ítélhetjük meg Önnek a hibás teljesítés jogát.

 

A vásárló jogosult az alábbi időtartamokra vonatkozóan hibaigényt benyújtani a fogyasztási cikkek esetében:

- két év az áruk átvételének dátumától,

- több év az áruk átvételétől számítva, ha a gyártó úgy szabja meg.

 

Ez nem alkalmazandó olyan árukra, amelyeknél a csomagoláson, címkén, a termékhez mellékelt utasításokban vagy a reklámban, a jogszabályi előírásokkal összhangban hosszabb használati idő van feltüntetve. Ilyen esetben az érvényes jogszabályok szerinti jótállásra (szerződéses garancia) vonatkozó rendelkezések alkalmazandók.

 

Mi történik az igényérvényesítési jogok érvényesítésére vonatkozó határidő lejárta után?

Az említett határidő lejárta után már nem áll jogában hibás teljesítés esetét benyújtani. Ha adott árura alkalmazandó, ez a határidő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt az áru reklamációs folyamatban volt, így nem volt használható. Habár igyekszünk a reklamálást mindig az Ön megelégedésére megoldani, egyes termékekkel a csomagoláson/címkén/a mellékelt információkban leírtak szerint kell bánni - ellenkező esetben károsodhatnak. Ebben az esetben, még ha a hibás teljesítés jogának igénybejelentésére vonatkozó határidő nem járt le, mégsem tudjuk elfogadni reklamációját.

 

Szerződéses garancia.

Ha az adott áru esetében önkéntesen vállalt szerződéses garanciát biztosítottunk, amely hosszabb, mint a hibás teljesítés igénybevételi joga erre vonatkozó határidő az áru átvétele után, Ön jogosult ezen időtartamon belül közölni az áru hibáját. Az időtartam meghosszabbodik azon időszakkal, amely alatt az áru reklamációs folyamatban volt, így nem volt használható.

 

Mit kell tennem a hiba közléséhez?

A hiba közlése érdekében vegye fel velünk a kapcsolatot a Retino szolgáltatáson keresztül, amely elérhető a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon. A Retino szolgáltatás megkönnyíti az Ön számára a velünk való kommunikációt, és felgyorsítja az igénykezelés folyamatát. Ebben az esetben válassza a „Reklamáció” gombot. Adja meg a rendelési számot, amellyel rendelte az árut. Válassza ki a megrendelt termékek listája közül a hibás árut, amelyet a reklamációba be kíván vonni. Írja le a hibát saját szavaival, és csatoljon fényképes dokumentációt vagy egy rövid videót. Kérjük, adja meg a preferált igénykezelési módot is (az igénykezelés módját nem változtathatja meg előzetes beleegyezésünk nélkül).

 

Megerősítjük a reklamáció beérkezését. Az áru hibájának kijelölése után kap egy visszaigazolást az e-mail címére. A reklamáció benyújtásának pillanata akkor tekinthető megtörténtnek, amikor megkaptuk az adatokat az áru reklamációjára vonatkozóan. Bármikor kapcsolatba léphet velünk a Retino szolgáltatáson keresztül, amely elérhető a https://www.elisdesign.hu/reklamacios-feltetelek/ oldalon, és folytathatja a reklamációs folyamatot. Bármikor kereshet minket telefonon is, vagy e-mailen, hogy tájékozódjon a reklamáció állapotáról.

 

A reklamált áru visszaküldése az eladónak. Az árut teljes egészében, sértetlenül (a reklamált hibától eltekintve), ideális esetben az eredeti sértetlen csomagolásban kell visszaküldeni.

 

Ki viseli a visszaküldés költségeit?

Ha a hiba elhárítását kéri (javítás vagy új áru vagy annak részeinek leszállítása), a visszaküldés költségeit mi viseljük. Előzetes megállapodás alapján biztosítjuk a reklamált áru visszaküldését az általunk biztosított fuvarozóval. Mindezt a Retino segítségével kezeljük.

 

Elfogadott reklamáció.

Ha a reklamációját megalapozottnak találjuk, jogosult az ésszerűen felmerült költségek megtérítésére, amelyek a jogos reklamáció benyújtásával kapcsolatban merültek fel. Ezeket a költségeket a legkisebb szükséges költségként értelmezzük (pl. a legolcsóbb szállítással történő visszaküldés költségei). Ezeknek a költségeknek a megtérítése iránti kérelemnek legkésőbb a hibás teljesítési jog hiányának érvényesítésére nyitva álló határidő lejártától számított egy hónapon belül be kell érkeznie.

 

Visszaigazolás

A reklamált áru beérkezését követően egy megerősítést kap az e-mail címére, amelyben értesítjük a csomag beérkezéséről és annak tartalmáról.

 

Visszaküldés önköltségre

Ha nem szeretné igénybe venni a fuvarozó szolgáltatást a termék visszaküldéséhez, akkor visszaküldhjeti önköltségen. Az árut az expedíciós raktári címre küldje: Elis Design s.r.o. Kunčičky u Bašky 66, Baška, 73901, Csehország. Ha a hiba elhárítását kéri (javítás vagy új áru leszállítása), akkor a reklamációval kapcsolatos részlegünk egyezteti Önnel a visszaküldés módját.

 

Reklamáció folyamata – termék cseréje és árának visszatérítése

Miután megérkezik hozzánk a reklamált vagy visszaküldött áru és megbizonyosodtuk arról, hogy

  • nem tartalmaz más hibát a reklamációban foglaltakon kívül
  • nem sérült a mialatt Önnél volt
  • a szerződéstől elállás esetén nem sérült a termék mialatt Önnél volt,

megalapozottnak nyilvánítjuk a reklamációt vagy elismerjük a szerződéstől való elállás igényét és a lehető leghamarabb visszaküldjük a termék árát vagy küldünk újat a megbeszéltek alapján. A szerződéstől való elállás esetén a vásárló/visszaküldő téríti a szállítás költségét (3490 ft).

 

MILYEN GYORSAN LESZ A REKLAMÁCIÓJA KEZELVE?

 

Mikor zárul le a reklamációs folyamat?

A törvény értelmében a hiba kijelölésétől számított 30 napon belül kell a reklamációt elintézni. Mi igyekszünk a reklamációt haladéktalanul kezelni, általában 7 munkanapon belül, ez a prioritásunk. A reklamációs folyamatunk ezen időtartamon belül végleg lezárulhat.

 

A hiba felmérése.

A reklamált áru visszaküldése után a hibát felmérjük és előzetes véleményt adunk a vásárlónak. Ebbe az időtartamba nem számít bele az a szükséges idő, amely az állásfoglaláshoz kell (pl. szükséges lehet a beszállítónk vagy gyártó együttműködése).

 

Ha az áru hibás, a reklamációs folyamat legfeljebb a hiba kijelölésétől számított 30 napon belül lezárul. A kijelölt munkatárs indokolt esetekben hosszabb határidőben állapodhat meg a vásárlóval. Az adatokat a lehető legrövidebb idő alatt kell kiegészíteni.

 

Ha az áru nem hibás, értesítjük a reklamáció elutasításáról. Ekkor megállapodunk a további lépésekben.

 

MILYEN MÓDON ÍTÉLJÜK MEG A REKLAMÁCIÓT?

 

Ön jogosult kérni a hiba elhárítását. Kívánsága szerint választhat a következők közül:

  • javítást,
  • az áru cseréjét,
  • a hiányzó rész pótlását
  • kedvezményt az árból.

 

Kérésének nem kellene túlzónak lennie. Ha a javítás túl nagy nehézségeket okozna nekünk, vagy túlzónak találjuk az igényt az áru értékéhez és a hiba jellegéhez képest, tájékoztatjuk Önt. Ugyanez vonatkozik arra az esetre, ha az új áru leszállítását túlzónak találjuk a hiba vagy az áru értéke alapján.

 

Ha a hiba lényeges szerződésszegést jelent, Ön jogosult elállni a szerződéstől vagy ésszerű árengedmény kérésére.

 

Mikor kérhet árengedményt vagy elállhat a szerződéstől? Bizonyos esetekben ésszerű árengedmény kérésére vagy a szerződéstől való elállásra is lehetősége lesz. Nem lesz erre lehetősége azonban, ha a hiba jelentéktelen. A jelentős hiba esetén kérhető árengedmény vagy a szerződéstől való elállás helyzete a következő:

  • nem javítjuk meg vagy nem cseréljük ki az árut,
  • nem javítjuk meg vagy nem cseréljük ki az árut a törvénnyel összhangban,
  • a hiba elhárítását nem tudjuk teljesíteni,
  • a hiba ismételten jelentkezik a javítás vagy csere ellenére,
  • a hiba olyan súlyos, hogy az azonnali árengedmény vagy elállás indokolt, vagy
  • kijelentjük vagy a körülményekből kiderül, hogy nem tudjuk a hibát ésszerű időn belül vagy komoly kellemetlenség nélkül elhárítani.

 

Ön közli velünk a reklamáció kezelésének módját. Ha ezt nem teszi meg, megkérdezzük Önt. Ön köteles közölni velünk, hogy milyen jogot kíván gyakorolni a hibás teljesítéssel kapcsolatban a hiba bejelentésekor vagy röviddel ezután. A választást nem módosíthatja beleegyezésünk nélkül; ez azonban nem érvényes, ha javítást kér, amely később kiderül, hogy nem megoldható.

 

Az eredeti áru visszaküldése. Az új áru szállítása során köteles nekünk visszaszolgáltatni az eredeti árut (kivéve, ha másképp állapodunk meg).

 

A REKLAMÁCIÓ LEZÁRÁSA

Miután teljesítjük a reklamációban megbeszélteket, vagyis küldünk új elemet, kicseréljük a terméket, elküldjük a javított terméket, elküldjük a megegyezett kedvezményt vagy visszaküldjük a termék árát, a reklamációt lezértnak tekintjük.

A reklamációt szintén lezártnak tekintjük, amennyiben nem veszi át a terméket vagy reklamációban megegyezett, általunk küldött kompenzációt. A reklamáció lezárása után értesítjük Önt a lezárásról.

Ha a vásárlási árat visszatérítjük, akkor a vásárlási árat készpénzmentesen visszautaljuk a Retino felületén megadott bankszámlára (IBAN, Swift/Bic kód), lehetőleg késedelem nélkül.

Átvételkor köteles ellenőrizni az árut, különösen, hogy a csomag tartalmazza-e mindazt, amit tartalmaznia kell. A későbbi panaszokat nem vesszük figyelembe.

 

ZÁRÓ RÉSZ

 

A törvény adta jogok. Az e szabályzatból eredő jogait a törvény nem érinti.

 

Érvényesség. Ez a reklamációs szabályzat (kizárólag fogyasztókra érvényes) 2024. október 9-től érvényes és hatályon kívül helyezi a korábbi reklamációs szabályzatokat.

 

Kérjük, vegye figyelembe, hogy minden esetben igyekszünk a reklamációkat az Ön megelégedésére kezelni. Ha bármilyen kérdése van vagy további információra van szüksége, bátran vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeinken keresztül.

 

Kuřim, 2024 október 9.

 

ELIS DESIGN